Cisco & Microsoft

Cisco & Microsoft

WAN - MAN - LAN

از انتشاراسم شبکه تان جلوگيري کنيد
اکثر مسيرياب هاي Wi-Fi بي سيم، (SSID ( Service Set Identifier خود را به طور پيش فرض منتشر مي کنند. اين، اسم شبکه بي سيم شما است و انتشار آن راهي است که ابزارهاي Wi-Fi مثل لپ تاپ ها و تلفن ها، شبکه ها را پيدا مي کنند.
اگر کاربران از اسم شبکه فعلي شما آگاهي داشته باشند، بايد SSID را عوض کنيد. اسم آن را چيزي مثل LocalPrecinct212 بگذاريد تا باعث شود، آن را به طور منظم عوض کنيد تا نتوانند SSID شما را حدس بزنند. به خاطر داشته باشيد، اگر شما انتشار SSID شبکه تان را غيرفعال کنيد اضافه کردن ابزار جديد به شبکه را به يک کابوس براي خودتان تبديل خواهيد کرد.

تعداد آدرس هاي IP را محدود کنيد
يک آدرس IP موقتي که به هر يک از ابزارهاي متصل به مسيرياب، اختصاص داده مي شود، از Dynamic Host Control Protocol يا DHCP استفاده مي کند. اين کار مي تواند در زمان، صرفه جويي کند. هر چند اگر شما بخواهيد کنترل شبکه تان را در دست داشته باشيد، آدرس هاي IP استاتيک خودتان را به ابزار متصل به شبکه اختصاص دهيد. اين بدان معنا است که هر لپ تاپ، تلفن، سيستم بازي که از Wi-Fi استفاده مي کند، مي توان آن لاين شود.
گزينه ديگر اين است که تعداد آدرس هاي IPاي را که DHCP مي تواند قبول کند، محدود نمائيد. اگر بدانيد 6 وسيله مختلف به شبکه تان متصل است، در نتيجه فقط 6 آدرس IP را اختصاص دهيد. آدرس هاي IPاي را که محصولات با سيم و بي سيم را پوشش مي دهند، به خاطر بسپاريد تا کل سخت افزار مبتني بر اترنت را که شامل PCهاي دسک تاپ، تلويزيون ها، کنسول هاي بازي و غيره مي شود، در اين ليست بگنجانيد.
دست آخر اينکه اکثر مسيرياب هاي جديد، يک DHCP reservation را انجام مي دهند. اين کار شما را مطمئن مي کند هر بار که وسيله اي به شبکه متصل مي شود، دقيقاً يک آدرس IP مشابه را دريافت مي کند. بدون اين کار، آدرس بايد عوض شود. مشابه نگه داشتن اين آدرس ها، باعث تسهيل ارتباط در شبکه مي شود، خصوصاً اگر شما از يک PC به عنوان سرور براي ويدئوي Xbox يا PS3 استفاده کنيد.

MAC را بلوکه کنيد
شما مي توانيد آدرس هاي MAC ليست شده براي هر وسيله اي را که با مسيرياب شما صحبت مي کند، در مقابل آدرس هاي MACي که به طور فيزيکي بر روي سخت افزار شما stamp شده اند، چک کنيد. اگر شما MACي را که با تجهيزات شما مطابقت ندارد، مشاهده کنيد، احتمال اينکه کسي بطور غير مجاز وارد شبکه شما شده باشد، وجود دارد.
سپس، MAC Address Filters را در تنظيمات مسيرياب خود پيدا کنيد. به مسيرياب بگوئيد فقط به آدرس هاي MAC مورد نظر و تائيد شده شما اجازه اتصال دهد. هر بار که شما يک محصول جديد Wi-Fi را به شبکه معرفي مي کنيد، بايد يک آدرس MAC جديد را وارد کنيد. .

امواج هوايي را رمزگذاري کنيد
به طور طبيعي، بهترين روش جلوگيري از دسترسي افراد به شبکه در حالي که شبکه به راحتي براي شما و دوستان تان قابل دسترس باشد، رمزگذاري آن با استفاده ازWPA(Wi-Fi Protected Access) که در تمام شبکه هاي مدرن ارائه مي شود، است. هر چند، ممکن است شما محصولات قديمي تري داشته باشيد که فقط از WEP که قابل crack شدن است، پشتيباني مي کنند. شما مي توانيد از آن ها نيز استفاده کنيد اما به کارگيري آن ها، شبکه شما را آسيب پذير مي کند اما بهتر از اين است که دست روي دست بگذاريد و کاري نکنيد. دري را با يک قفل شکسته در نظر بگيريد که از نداشتن يک در باز، بهتر است. شما همچنين ممکن است محصولاتي که ازWPS)) Wi-Fi Protected Setup استفاده مي کنند داشته باشيد. اين ها با WPA کار مي کنند. در مسيرياب خود دکمه اي را فشار دهيد و دکمه مربوطه بر روي يک محصول Wi-Fi را نيز بفشاريد تا اين دو به طور اتوماتيک، يک کلمه عبور قوي و غيرقابل آسيب ( که حتي شما هم از آن مطلع نخواهيد شد)، ايجاد کنند. شما فقط به يک کلمه عبور Master بر روي مسيرياب نياز داريد. تمام سخت افزارهاي Wi-Fi از اين قابليت پشتيباني نمي کنند، بنابراين ممکن است بهتر باشد خودتان يک کلمه عبور فوق العاده قوي بسازيد.

Cisco Network Magic را امتحان کنيد
Cisco Network Magic Pro 5.5 قادر است، ردگيري فعاليت هاي شبکه شما و شناسايي مهاجمان را به خوبي انجام دهد. اين نرم افزار تقريباً با تمام شبکه هاي خانگي ( خصوصاً آن هايي که از مسيرياب هاي Cisco و Linksys استفاده مي کنند)، کار مي کند و به ايجاد ارتباطات قوي تر و ايمن تر کمک مي نمايد. علاوه بر اين، به شما امکان مي دهد با يک نگاه به نقشه شبکه خود بفهميد چه کساني نبايد بر روي آن حضور داشته باشند.
در واقع، جديدترين نسخه اين نرم افزار از يک HNAP يا Home Network Administration Protocol براي کنترل تنظيمات ايمني در اکثر مسيرياب ها استفاده مي کند. وقتي اين نرم افزار در حال کار باشد، روشي سريع براي برطرف نمودن مشکلات امنيتي فراهم مي آورد. برخي از ساير ابزارهايي که مي توانند به شما کمک کنند Who,s On My WiFi و AirSnare هستند.




هاست رايگان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:امنیت وایرلس Wireless دانلود فیلم کلیپ جدید 90, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , ciscocomputer.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com