Cisco & Microsoft

Cisco & Microsoft

WAN - MAN - LAN

خلاصه :

 

1. IP QoS مکانيزم کنترل تخصيص منابع در شبکه های کامپيوتری است. با ابزار فوق اين امکان فراهم می شود تا هر يک از پارامترهای پهنای باند (bandwidth)، تاخير (delay)، واريانس تاخير (Jitter)و احتمال از بين رفتن بسته (drop probability) را برای هر دسته ترافيک خاص (مانند voiceو video) گارانتی نمود. با استفاده از IP QoS امکان ارائه چند سرويس همزمان از جمله voice over IP، video conferenceو data روی شبکه IP(LANو يا WAN) فراهم می گردد.

2.  QOS در حقیقت یک نوع مکانیزم اولویت بندی برای عبور packet های اطلاعاتی بر اساس سرویس های شبکه هستش و معمولا روی شبکه های WAN و در جایی که ما داده های Voice یا Video داریم اجرا می شه.

روشهایی هم برای پیاده سازی داره مثلا در یک روش شما می تونید یک پهنای باند رو تقسیم کنید و تعیین کنید یه چند درصد از پهنای باند به چه ترافیکی اختصاص پیدا کنه. این کار به این علت در WAN اتفاق می افته چون ما در این شبکه ها محدودیت پهنای باند داریم. این بحث خیلی گسترده است و البته در جایی که لزومی نداره اگه استفاده بشه فوقالعاده میزانپردازش روتر ها و سوییچ ها رو بالا می بره و توصیه نمیشه هرجایی ازش استفاده بشه. میشه ترافیک رو بر حسب مک ادرس مبدا و مقصد و نوع پروتکل و یا پورت مشخص کرد



هاست رايگان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , ciscocomputer.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com