Cisco & Microsoft

WAN - MAN - LAN

Creat an account about paypal

Please download from Continue and Extract in your computer.

So, you are enjoying


 

برای ساخت حساب کاربری پی پال به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
ادامه مطلب
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:حساب پی پال paypal نحوه ی باز کردن اکانت ( ابتدا عضو شوید ), ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


 

 

 

این سایت یکی از قدیمیترین جستجوگرهای ایمیل در عرصه یwww  (وب) میباشد . پایگاهInfobel   را می توان از آدرس:         

 

       فراخوانی کرد .جالب اینکه با بهره گیری از امکانات این موتور جستجو، میتوان آدرس های پست الکترونیکی مورد نظر رااز سراسر دنیا پیدا کرد. در واقع شما با درج کردن داده های در دسترس مربوط به شخص مورد جستجو در صفحه اصلی سایت، تعیین میکنید که فرد مذکور در کجا و تحت چه شرایطی باید جستجو شود .(مثلا در کدام کشور، در کدام شهر)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.whowhere.lycos.com          قابل ذکر است ، پس از یافتن موارد مورد نظر، آدرسهای پستی اشخاص مورد نظر در کنار اسامی آنها ظاهر شده و کاربر میتوان با کلیک کردن آدرسها، با صاحبان آنها تما س حاصل نماید.

 

 

 

با استفاده از توان این بخش از سایت اینترنتی یاهو، برای یافتن آدرس پستی اشخاص ، از اسم، اسم فامیل  وحوزه(Domain)   آنها استفاده میکنیم . همچنین با استفاده از لینک advanced ، مانند مورد قبل، فرایند جستجو به صورت دقیقتر انجام می گیرد . جستجوگرYahoo People Search   از طریق آدرس           http://people.yahoo.com

 

 

 

 

 

 

 

http://home.netscape.com/netcenter/whitepages.htm    در صفحه اصلی این نرم افزار، کاربرمی تواند اسم، اسم فامیل ، محل سکونت و کد پستی اشخاص را جستجو نماید . ضمنا برای یافتن آدرس ایمیل شخص مورد نظر، در مقابل گزینهFind ، متنPhone Number/Street Address   را به Email Address  تغییر دهید.  

 

 

 


بعداز پایان فرآیند جستجوی افراد ، مورد جستجودر لیستی نشان داده میشود. در این حالت برای حفظ اطلاعات افراد مورد جستجو، کاربر میتواند به آنها پیام ارسال نموده وجواب دریافت نماید. البته این پایگاه جستجو قادر است برای ساکنین امریکا ، آدرسهای مورد نظر آنها را با جزییات کامل بر روی نقشه نشان  دهد .

امیدوارم با استفاده از مطالب فوق بتوانید با صرف حداقل زمان ممکن ودر اسرع وقت آدرس ایمیل فرد مورد نظرتان را بیابید.

 

جستجوگر People Finder محصول شرکت Netscape ، از این آدرس اینترنتی قابل فراخوانی میباشد:

Netscape People Finder

      قابل فراخوانی می باشد . ضمنا پس از پایان موفقیت آمیز فرآیند جستجو کافیست روی اسم مورد نظر کلیک کرده و پیغامی ارسال نمایید.

Yahoo People Search

 

سایت دیگری که برای یافتن آدرسهای پستی در اینترنت میتوان از آن استفاده کرد، WhoWhere میباشد . شما در پایگاهWhoWhere   با وارد نمودن اسم کوچک و نام فامیل افراد، میتوانید به احتمال زیاد آدرسهای ستی آنها ا دریافت کنید . در عین حال با انتخاب گزینه  advanced، میتوان حوزه جستجو را سفارشی تر نموده و مشخصات دیگری از افراد را از جمله محل سکونت و غیره را درج نموده و جستجو را راحتتر و سریعتر انجام داد . این جستجوگر از آدرس اینترنتی زیر قابل فراخوانی است :

WhoWhere

همچنین به عنوان نتیجه  جستجو، سایتInfobel   این امکان را دارد تا نشانی پستی شخص مورد نظر را نیز برای شما ارسال کند . برای دریافت آدرس کامل پستی  اشخاص ، ابتدا باید کاربر یک ایمیل بفرستد تا آدرس ایمیل شخص مذکور ،برایش ارسال شود .

http://www.infobel.be

Infobel

مواقعی پیش می آید آدرس پست الکترونیکی کسی را به هر دلیلی گم کرده اید وحالا دربدر دنبال نشانی ایمیل او می گردید ، تازه شماره تلفنی هم از وی ندارید ، زیاد نگران نباشید زیرا در صورتیکه فرد مورد نظر دارای نشانی ثبت شده پست الکترونیک باشد،ماشینهای تخصصی جستجوگر آدرس های ایمیل قادرند با دریافت اسم صاحب ایمیل دراعم موارد آدرس های پست الکترونیکی مربوط به آن را یافته ودر اختیار کاربر درخواست کننده قرار دهند . مهمترین ماشینهای جستجوگری که در این زمینه ما را یاری میکنند عبارتند از :

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اگر یک مودم بخرید ، می بینید که روی جعبه ی آن نوشته شده « فکس/ مودم». حقیقت این است که کارت های مودمی که الان روی هر کامپیوتری هستند،کارت هایی دوکاره اند. یک بخش آن مودم است که معمولا برای ارتباط با اینترنت ازآن استفاده می شود ، و بخش دیگر که معمولا کسی ازآن استفاده نمی کند فکس است .

 

 

 

هر فکس  دو کار اصلی انجام میدهد،یکی ارسال تصویر و دیگری دریافت آن. این دو کاررا میتوان به راحتی به کمک یک کارت فکس/ مودم وامکانات خود ویندوز انجام داد.

نصب خدمات فکس : برای آنکه به امکانات فکس دسترسی داشته باشید ، باید « خدمات فکس » را در ویندوز نصب کنید . این امکاناتی  است که در داخل خود ویندوز تعبیه شده ، و حتی شاید از قبل روی سیستم شما نصب شده باشد . برای نصب آن ، کافی است بهcontrol panel  بروید ورویadd or remove programs  دو بار کلیک کنید ، ازستون سمت چپ دکمه ی add / remove windows components  را انتخاب کنید و در پنجرهای که باز می شود ، گزینه یfax services   را در حالت انتخاب قرار دهید . سپس next را بزنید و سی دی نصب ویندوز را در داخل دیسک گردان سی دی بگذارید تامراحل نصب به پایان برسد.

 

 

چگونه فکس بزنیم؟ برای فکس زدن ،ابتدا صفحه ای را که می خواهید فکس بزنید در برنامه ی مربوطه باز کنید( مثلا جدول در برنامه ی اکسل یا عکس در فتو شاپ ). سپس از منوی file آن برنامه ، گزینه ی    print…را انتخاب کنید.

 

 توجه داشته باشید که ممکن است اصلا چاپگر نداشته باشید ، اما فکس ویندوز مانند چاپگر مجازی عمل خواهد کرد و هر چه روی آن چاپ کنید ، به شکل فکس ارسال خواهد شد. در این مرحله ، پنجرهای باز میشود که باید چاپگر راآن انتخاب کنید . این پنجره در برنامه های مختلف فرق میکند ، اما معمولا فهرست چاپگرها یا در بخشی از پنجره قرار دارد که بالای آن نوشته شده : select printer ، ویا این که به صورت یک فهرست باز شو است . از این فهرست ، fax را انتخاب کنید و دکمه ی print را بزنید .

 

 

ازاین به بعد برنامه فکس باز میشود تا شما را در فرستادن فکس یاری کند . ابتدا دکمه یnext را بزنید . سپس در این مرحله باید مشخصات گیرنده را وارد کنید . در قسمتto   ، نام فرد گیرنده ی فکس رابنویسید و درمقابل number هم شماره ی فکس اورا. سپس دکمه یnext  را دو بار بزنید . در اینجا ،میتوانید مشخص کنید فکس شما چه زمانی ارسال شود . باانتخاب گزینه ی now ، فکس در همان لحظه فرستاده میشود وباانتخاب گزینه ی specific time… ، میتوانید ساعت دقیق ارسال فکس را مشخص کنید که البته در این حالت ، در اولین باری که این ساعت سر برسد فکس فرستاده میشود . بخش پایین پنجره هم نشان می دهد که اولویت فکس شما چقدر است . اگر این اولویت را رویhigh  بگذارید، در صورتی که فکس طرف مقابل اشغال باشد ، آن قدر شماره گرفته می شود تا این که خط آزاد شود . میزان شماره گیری در اولویت های normal  وlow  ، کمتر خواهد بود . با زدن دکمه یnext  ، تنظیمات را می توان برای آخرین بار دید. در این مرحله بازدن preview fax میتوان فکس را قبل از ارسال مشاهده کرد . سرانجام با زدن دکمه یfinish  ، فکس ارسال می شود .

 

 

چگونه فکس بگیریم؟ خیلی پیش می آید که بخواهید گیرنده فکس باشید. برای این کار، باید با طرف مقابلتان هماهنگ باشید . برای مثال، باید بدانید که کی برایتا فکس را خواهد فرستاد . برای گرفتن فکس ، باید مسیر زیر را طی کنید :

 

 

Start all programs accessories communications fax fax console

 

 این برنامه کنسول فکس شماست . یک توضیح مختصراینکه : در فهرست سمت راست ، چهار گروه برای فکس ها در نظر گرفته شده است. در گروه  incoming ، فکس هایی هستند که الان دارند می آیند، inbox  مربوط به فکس های رسیده است ، outbox  به فکس هایی که قرار است فرستاده شوند وهنوز نشده اند مربوط میشود و sent  items ، فکس های فرستاده شده را نمایش می دهد . برای گرفتن فکس ، کافی است کمی قبل از آن که طرف مقابل فکس را بفرستد و یا هنگامی که شماره ی شما را گرفته ، از منوی file ، گزینه ی receive fax now را انتخاب کنید . فکس خیلی ساده دریافت میشود و میتوانید آن را در inbox  خود ببینید و با دو بار کلیک کردن روی آن ، محتویاتش را مشاهده کنید

 

 

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیا شما از مانیتور قدیمی کامپیوتر خودتان خسته شده اید و نیاز مبرم به یک مدل
جدید آن دارید؟ شاید در این مورد باید با مانیتورهای LCD آشنا شوید. LCD مخفف
Liquid Crystal Display یا صفحه نمایش کریستال مایع است که همچنین به عنوان
Flat Screen (صفحه نمایش تخت) نیز شناخته می شود.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام وبه نقل از گویا آی تی، LCD ها مدت
زیادی که توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرند، مثلا در ساعت های دیجیتالی و
لپتاپ ها. در سال های اخیر LCD ها به یک استاندارد برای صفحه نمایش کامپیوترهای
رومیزی یا Desktop تبدیل شده اند و در عین حال بازار تلویزیون رو در اختیار
دارند (البته گذشته از بحث LED)
مانیتورهای صفحه تخت بسیار نازک تر و باریک تر از مانیتورهای CRT (مخفف Cathode
Ray Tube یا لوله پرتوهای کاتدی) هستند. علاوه بر این به انرژی کمتری نیاز
دارند و هیچ تابش و پرتوی الکترومغناطیسی منتشر نمی کنند. از دیگر مزیت های LCD
می توان به واضح تر نمایش دادن تصاویر، رزولیشن بالا که تصاویر را برای چشم
جذاب تر می سازد.
این ها فقط چند دلیل کلیدی است که در نهایت راضی شوید که مانیتور CRT قدیمی خود
را با LCD تعویض کنید. در این مقاله ویژگی های مختلف مانیتورها به صورت کلی و
جزئی توضیح داده می شود. این مقاله به شما کمک می کند که بدانید چرا باید هنگام
خرید یک مانیتور LCD برای کامپیوتر، بیشتر مراقب باشید!!
اندازه صفحه نمایش
اندازه صفحه نمایش (Screen Size) با واحد اینچ از گوشه پایین سمت چپ تا گوشه
بالا سمت راست به صورت مورب اندازه گیری می شود. سایزهای موجود برای خرید بین
۱۵ تا ۳۰ اینچ می باشند. معمول ترین اندازه برای کامپیوترهای رومیزی بین ۱۹ تا
۲۲ اینچ می باشد. همچنین خرید مدل هایی با اندازه های بزرگتر نیز خیلی غیر
معمول نیست.
انتخاب سایزهای بزرگتر معمولا بدین معناست که شما فضای بیشتری در روی میز کار
خود دارید. شما در نهایت ممکن است قادر به مشاهده پنجره های باز متعدد در یک خط
در مانیتورتان باشید. با این حال مانیتور های بزرگ فضای بیشتری را می طلبند و
همچنین گران تر نیز هستند.

نسبت ابعاد
نسبت ابعاد (Aspect Ratio) تعداد نسبی پیکسل ها از افقی به عمودی را در نمایش،
توصیف می کند. مانیتورهای CRT استاندارد معمولا به شکل مربع با نسبت ابعاد ۴:۳
می باشند. امروزه شما با مدلی دیگر از مانیتورها با نام Wide Screen
(مانیتورهای عریض) روبرو هستید که دارای نسبت ابعاد بالای ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰ مثل
صفحه نمایش سینما می باشند که HD (مخفف High Definition یا کیفیت بالا) نامیده
می شوند.
اگر شما فیلم های DVD را بر روی کامپیوترتان تماشا می کنید، می توانید با
استفاده یک مانیتور با صفحه نمایش عریض، نوار سیاه کنار فیلم ها را تا لبه صفحه
نمایشتان بکشید و آن ها را به حداقل برسانید. نسبت های عریض نیز راحت ترین راه
حل برای مشاهده پنجره های متعدد به صورت کنار هم و موازی هستند. شاید بتوان گفت
تنها دلیلی که ممکن است به خاطر آن نسبت ۴:۳ را برای ابعاد مانیتورتان ترجیح
دهید، نداشتن فضای کافی بر روی میز برای قرار دادن مانیتورهای عریض تر است.
رزولیشن (وضوح نمایش)
منظور از وضوح نمایش یا رزولیشن (Resolution) تعداد پیکسل هایی است که به صورت
افقی و عمودی نمایش داده می شود. با توجه به ماهیت تکنولوژی LCD،‏ Flatscreen
ها فقط دارای رزولیشن بهینه یا اصلی می باشند. از این رو می توان گفت که
رزولیشن اصلی آن ها (Native Resolution)، همان تعداد کلی پیکسل های افقی و
عمودی کنونی می باشد.
بر خلاف مانیتورهای CRT، استفاده از یک وضوح پایین تر از وضوح اصلی در یک
مانیتور صفحه تخت، منجر به ایجاد تصاویر به شکل تیره تر و یا بد شکل تر می شود.
از این رو این مسئله بسیار مهم است که از اول مانیتوری را با رزولیشن اصلی
مناسب و خوب انتخاب کنید؛ چون دیگر نمی توانید آن را تغییر دهید. مگر اینکه از
دست دادن کیفیت برای شما اهمیتی نداشته باشد.
رزولیشن بالا منجر به ایجاد تصاویر واضح تر و جذاب تر می شود و البته فضای
بیشتری را برای قرار گیری بر روی میز شما می طلبد. اگر شما به تماشای فیلم و یا
انجام کارهای زیاد با هم در یک زمان علاقه دارید، این نوع مانیتورها می تواند
برای تان مناسب باشد. از سوی دیگر، در این نوع وضوح، متن ها کوچک تر خواهند شد
و خواندن آن ها سخت تر می شود. بنابراین اگر مشکل بینایی دارید، بهتر از خرید
مانیتورهایی با وضوح بالا خودداری کنید.
سایت Crunch Gear یک جدول بزرگ برای مقایسه نسبت ابعاد و روزلیشن های موجود
تولید کرده است. برای مطالعه مقاله به ایـن لـینـک و برای دیدن تصویر در اندازه
واقعی به ایـن لـینـک بروید.
نسبت کنتراست
نسبت کنتراست یا همان Contrast Ratio تفاوت مقدار و یا نسبت میانی بین روشنایی
و یا تیرگی است که یک مانیتور LCD می تواند نمایش دهد. نسبت کنتراست های بالاتر
برابر با سفیدی و یا تیرگی ییشتر و همراه با مقدارهای خاکستری بیشتر میان آن ها
را است. بهترین نسبت کنتراستی که می توانید داشته باشید ۱۰۰۰:۱ است.
توصیف نسبت کنتراست کاری دشوار است. شما به راحتی نمی توانید مقدارهای بین
تولیدکنندگان متفاوت را مقایسه کنید. همچنین گاهی اوقات شما کنتراست های پویا
را خواهید دید که مانند نسبت کنتراست های نیستند و ممکن است فریبنده باشند.
روشنایی
مانیتورهای LCD توسط تعدادی BackLight روشن می شوند. روشنایی در واحد کاندلا در
متر مربع (cd/m2) محاسبه می شود. برای مثال میزان روشنایی یک مانیتور اگر ۳۰۰
cd/m2 باشد، روشنایی آن زیاد خواهد بود و برای تماشای فیلم ها یا بازی کردن با
کامیپوتر مطلوب و مناسب می باشد. برای محیط کار و یا جستجوها یک مانیتور با
مقدار روشنایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ cd/m2 هم خوب است.
زاویه دید
هر چقدر که زاویه دید مانیتور بالاتر باشد، افرادی که از اطراف به مانیتور نگاه
می کنند، بهتر می توانند صفحه را تماشا کنند. در مقایسه با CRT ها، مانیتورهای
LCD دارای یک زاویه دید محدود می باشند. با این حال این ویژگی فقط جنبه جالب
بودن دارد. اما در صورتی که همیشه در مقابل مانیتور می نشینید، می توانید این
مورد را نادیده بگیرید.

پورت های اتصال
در تمام این مدت من فقط درباره نمایش و تکنولوژی LCD برای شما صحبت کردم؛ اما
یک مانیتور فقط بحث نمایش آن نیست. یک مانیتور نیاز داری که به یک کامپیوتر و
احتمالا دستگاه های دیگر متصل شود. با این حال شما باید بدانید که چه نوع پورتی
نیاز دارید و باید مطمئن شوید که مانیتور آن را دارد. مهمتر از همه این که باید
بررسی کنید که کارت گرافیک شما کدام روش اتصال را پشتیبانی می کند.
در زیر می توانید بازبینی مختصری از معمول ترین پورت های اتصال را ببینید :
DisplayPort
آخرین رابط نمایش دیجیتال که تولید آن از سال ۲۰۰۸ شروع شد.
HDMI
رابط چند رسانه ای/صوتی و تصویری دیجیتالی با کیفیت بالا که از سال ۲۰۰۳ تولید
شده است (High-Definition Multimedia Interface).
DVI
اولین رابط تصویری دیجیتال که تولید آن از سال ۱۹۹۹ برای جایگزین شدن به جای
VGA آغاز شد (Digital Video Interface).
VGA
اولین روش اتصال آنالوگ که برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ تولید شد (Video
Graphics Array).
می توانید شکل پورت هایی را که در بالا ذکر شد را در تصویر زیر ببینید. به
ترتیب از چپ به راست : DisplayPort (آبی)، ‏HDMI (مشکی)، ‏VGA (سفید) و DVI
(سفید).
علاوه بر این ها شما می توانید اتصالاتی مانند کامپوزیت، Video Component و یا
S-video پیدا کنید.
به طور خلاصه شما باید ابتدا اندازه، نسبت ابعاد و رزولیشن مورد نظرتان را
انتخاب کنید. این ویژگی های باید نیازهای شما را تامین کنید. در مرحله بعد شما
می توانید تمام مدل های موجود را برای مقایسه ویژگی های بیشتر مانند نسبت
کنتراست، روشنایی و پورت ها انتخاب کنید. در آخر هم قیمت تصمیم خواهد گرفت که
شما کدام مدل را انتخاب کنید!! همچنین می توانید از ایـن مقـالـه برای انتخاب
کارت گرافیکی و آشنایی با ارتباطات میان کارت گرافیک و مانیتور برای انتخاب
بهتر، استفاده کنید.

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خلاصه :

 

1. IP QoS مکانيزم کنترل تخصيص منابع در شبکه های کامپيوتری است. با ابزار فوق اين امکان فراهم می شود تا هر يک از پارامترهای پهنای باند (bandwidth)، تاخير (delay)، واريانس تاخير (Jitter)و احتمال از بين رفتن بسته (drop probability) را برای هر دسته ترافيک خاص (مانند voiceو video) گارانتی نمود. با استفاده از IP QoS امکان ارائه چند سرويس همزمان از جمله voice over IP، video conferenceو data روی شبکه IP(LANو يا WAN) فراهم می گردد.

2.  QOS در حقیقت یک نوع مکانیزم اولویت بندی برای عبور packet های اطلاعاتی بر اساس سرویس های شبکه هستش و معمولا روی شبکه های WAN و در جایی که ما داده های Voice یا Video داریم اجرا می شه.

روشهایی هم برای پیاده سازی داره مثلا در یک روش شما می تونید یک پهنای باند رو تقسیم کنید و تعیین کنید یه چند درصد از پهنای باند به چه ترافیکی اختصاص پیدا کنه. این کار به این علت در WAN اتفاق می افته چون ما در این شبکه ها محدودیت پهنای باند داریم. این بحث خیلی گسترده است و البته در جایی که لزومی نداره اگه استفاده بشه فوقالعاده میزانپردازش روتر ها و سوییچ ها رو بالا می بره و توصیه نمیشه هرجایی ازش استفاده بشه. میشه ترافیک رو بر حسب مک ادرس مبدا و مقصد و نوع پروتکل و یا پورت مشخص کرد

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اگر شما مسئول نگهداري از يک شبکه مبتني بر TCP/IP باشيد حتماً از ابزارهايي نظير Ping، Pathping و Tracert براي نظارت بر سيستم و عيب يابي استفاده کرده ايد. ويندوز 2000 ابزارهاي ديگري نيز در اختيار ما قرار ميدهد که بسيار سودمند هستند و از جمله آن Netstat ميباشد.Netstat آماري از پروتکلها و اتصالات TCP/IP ارائه ميدهد. بعنوان مثال ممکن است از اين ابزار براي تعيين اينکه يک برنامه بر روي يک سيستم با يک سرويس خارجي ارتباط برقرار کرده است ميتوان استفاده کرد، مانند سرويس MSN Messenger و Yahoo Messenger. و يا براي عيب يابي يک اتصال ممکن است از آماري که از پيغامهاي ICMP بوسيله Ping توليد ميشود استفاده کرد. براي انجام اينکار بايد دو کنسول خط فرمان داس را باز کرده، در يک دستور Ping را بر روي مقصد مورد نظر اجرا کنيم و بر روي ديگري با استفاده از Netstat نظاره گر آمار باشيم.
اين دستور نيز مانند بسياري ديگر از دستورات خط فرمان داس داراي پارامترهايي است که نحوه اجراي دستور و حوزه آن را مشخص ميکنند و با قرار دادن /? در انتهاي فرمان ميتوانيد فهرست کامل آن بهمراه توضيحات هر پارامتر را مشاهده کنيد.

در صورت استفاده اين دستور بدون پارامتر، Netstat اتصالات فعلي را با انجام يک جستجوي اسمي (Name Lookup) و نمايش بر اساس نام ميزبان را به نمايش ميگذارد. براي نمايش بصورت آدرسهاي IP بجاي نمايش نامهاي ميزبانها ميتوان از پارامتر n- استفاده کرد که در اين صورت پاسخ نيز بسيار سريعتر نمايش داده ميشود که ميتواند در زمانهايي که تعبير نام (name Resolution) کند است يا داراي مشکلاتي است بسيار سودمند باشد. Netstat نه تنها آدرس IP منبع درخواست کننده و مقصد را نمايش ميدهد بلکه شماره پورت را نيز به نمايش ميگذارد که براي شناسايي سرويسها و برنامه هاي مختلف بکار رود.
بعنوان نمونه هنگامي که در حال گفتگو با يکي از دوستان خود در Yahoo Messenger هستيد ميتوانيد از اين دستور استفاده کنيد تا بتوانيد آدرس IP دوستتان را پيدا کنيد. و همينطور اگر پورتي که هر برنامه براي ارتباط استفاده ميکند بدانيد ميتوانيد فعاليتهاي اين برنامه ها را کنترل کنيد و گاهي هم منجر به کشف فعاليتهاي برنامه هاي غير مجاز و مخرب ميگردد.
پارامتر s- اين امکان را به شما ميدهد تا خروجي آمار را بر اساس يک پروتکل خاص نظير TCP، UDP، ICMP و IP مشاهده کنيد. براي مشخص کردن نوع پروتکل بايد از پارامتر p- نيز استفاده شود مثلاً براي مشاهد آمار بسته هاي ICMP بايد از دستور netstat s p icmp استفاده کنيد.
جهت نظارت بيشتر و لحظه به لحظه تغييرات اين امکان را داريم تا در انتهاي دستور يک زمان وقفه تعيين کنيم تا دستور بر آن اساس بطور متناوب تکرار شود. بعنوان مثال اجراي دستور netstat n 3 باعث ميشود که دستور هر 3 ثانيه يک بار مجدداً تکرار شود و فعاليتهاي جديد را به نمايش بگذارد. بعنوان نمونه شايد در اين فاصله برنامه پست الکترونيک شما شروع به ارسال نامه ها کند که در اين صورت شما بايد پورت 25 را که مربوط به SMTP و ارسال نامه ها است را در فهرست ارائه شده مشاهده کنيد و قبل از آن نيز آدرس IP سرويس دهنده پست الکترونيک شما به نمايش در ميايد. و در صورت دريافت بايد انتظار فعال شدن پورت 110 که مربوط به POP3 ميباشد باشيد و در صورت پويش صفحات وب هم پورت 80 باز فعال ميشود.
بياد داشته باشيد که استفاده تنها از دستور Netstat اطلاعات چنداني در اختيار شما قرار نميدهد و چيزي که اين دستور را به عنوان يک دستور نظارتي و عيب يابي با اهميت ميسازد استفاده از آن همراه با ابزارهاي ديگر و بصورت همزمان ميباشد.

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روش هاي بدست آوردن IP سرورها و كلاينت‌ها

در اين مقاله قصد داريم تا شما را با مباني و اصول پايه‌اي هكينگ (Hacking) آشنا كنيم. به عقيده ما تا زماني كه روش‌ها و مفاهيم به درستي درك نشود، نمي‌توان در مقابله با مهاجمين و نفوذگران، ايستا و پابرجا دست به مقابله زد. به عبارت ديگر تا زماني كه ندانيم دشمن چگونه عمل مي كند و ابزار و سلاح‌هايي بكار مي‌برد، از چه نوع مي‌باشد، در جهت استفاده بهترين استراتژي و راهكار ناتوان هستيم. در جنگ‌ها و نبردهاي رزمي متعارف اينگونه است و مطمئن باشيد چه در حال حاضر و چه در آينده، نبردهاي كامپيوتري و مبارزه با مهاجمين، دست كمي از نبرد در يك صحنه واقعي نخواهد داشت.

در حقيقت مهترين چيزي كه براي نفوذ و هك كردن سايت‌ها و سرورها و يا كامپيوترهاي شخصي كه به آن‌ها كامپيوترهاي كلاينت مي‌گويند لازم است، پيدا كردن آدرس Public IP يا اصلي آن كامپيوتر است. كامپيوترهاي سرور،كامپيوترهايي هستند كه كارشان تامين و مبادله اطلاعات در شبكه است و نقش كامپيوترهاي سرويس دهنده به PCها را ايفا مي‌كنند؛ مانند كامپيوترهايي كه سايت‌ها را به وجود مي‌آورند و از هارد خود، به عنوان(ميزبان) Host سايت‌ها استفاده مي‌كنند و اين سيستم‌ها هميشه به شبكه وصل هستند، و يا به اصطلاح آنلاين (Online) مي‌باشند.

ولي كامپيوترهاي كلاينت بر خلاف كامپيوترهاي سرور كه كارشان سرويس دهي است، كامپيوترهايي هستند كه نقش استفاده كننده را ايفا مي‌كنند. مانند هزاران كامپيوتر خانگي كه در طول شبانه روز به شبكه وصل مي‌شوند و از سايت‌هاي مختلف بازديد و استفاده مي‌كنند، و كلاً سيستم‌هاي كاربران و استفاده كننده‌هاي اينترنت محسوب مي‌شوند، مانند افرادي كه در شبكه به گپ و گفتگو مي‌‌پردازند و يا به اصطلاح چت مي‌كنند و غافل از اينكه در اينترنت و از طريقه همين چت سيستم، آن‌ها قابل هك شدن مي‌باشند. در اين ميان IP كامپيوترهايي كه حالت سرور دارند، مثل سايت‌ها و يا كامپيوترهايي كه معمولا با روشي غير از شماره‌گيري Dial Up به اينترنت وصل مي‌شوند، مانند خطوط كابلي DLS، هميشه ثابت است و تغيير نمي‌كند و البته اين موضوع، خطر هك شدن اين كامپيوترها را افزايش مي‌دهد، ولي كامپيوتر هاي كلاينت كه از طريق خط تلفن و استفاده از خطوط Dial Up براي وصل شدن به شبكه استفاده مي‌كنند، هر زمان كه آنلاين مي‌شوند و به شبكه وصل مي‌شوند، IP جديدي از شركت خدمات دهنده اينترنت يا همان ISP خود دريافت مي‌كنند كه اين موضوع خطر هك شدن سيستم‌شان را پايين مي‌آورد، چون هر زمان كه ارتباطشان با شبكه قطع شود،‌ يا به اصطلاح Disconnect شوند، به هنگام آنلاين شدن مجدد، IP جديدي به آن‌ها نسبت داده مي‌شود. براي بدست آوردن IP خود هنگامي كه در شبكه هستيد به Ms-DOS Prompt برويد و تايپ كنيد:

 IPConfig

 كه به عنوان مثال اين نتيجه را مي گيريد:

 D:>IPConfig

 Windows 2000 IP Configuration

PPP adapter Fanoosak:

  : .  Connection-specific DNS Suffix 

IP Address . . . . . . . . . . . . . . . . . . :64.86.128.59

Subnet Mask . . . . . . . . . . . . . . . . :255.255.255.255

 Default Gateway . . . . . . . . . . . . . :64.86.128.59

همانطور كه ملاحظه مي كنيد، در جلوي قسمت IP Address، من داده شده و اين IP در اين لحظه فقط متعلق به من است، و كامپيوتر من با اين آدرس IP در شبكه شناخته شده است. شما علاوه بر دستور IP Config براي بدست آوردن IP سيستم خود در شبكه، مي‌توانيد در ويندوزهاي 9x و ME (ويندوز هزاره)، در قسمت Run دستور Winipcfg را تايپ كنيد و نشاني IP خود را بدست آوريد. بنابراين ما براي هك كردن يك سيستم، در ابتدا بايد آدرس IP آن ماشين را بدست آوريم و سپس با اسكن كردن آن كامپيوتر و پيدا كردن پورت‌هاي باز و حفره‌هاي آسيب پذير روي آن پورت‌ها، به آن سيستم نفوذ كنيم. خب سوالي كه ممكن است اين‌جا پيش بيايد، اين است كه هكرها و مهاجمين از چه راه و روش‌هايي مي‌توانند در آدرس IP يك كامپيوتر سرور يا كلاينت را بدست آورند؟ جواب اين سوال بسيار ساده است. براي بدست آوردن IP سيستم‌هاي سرور يا كلاينت، روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه در ادامه، برخي از اين روش ها را توضيح خواهم داد:

به ادامه مطلب مراجعه نمایید

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
ادامه مطلب
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:پیدا کردن آی پی کانفیگ ip config هک آموزش , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 ابتدا یک توضیح کوچک برای مبتدی‌ترها:

برای اینکه بتوانید در فتوشاپ، فارسی بنویسید باید از نسخه‌هایی از فتوشاپ استفاده کنید که مخصوص خاورمیانه است. این نسخه‌ها معمولاً با کلمه ME (مخفف Middle East به معنی خاورمیانه) در انتهای آن‌ها مشخص می‌شوند. اگر این نوع فتوشاپ را نصب کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید در آن فارسی بنویسید.
(اگر این نسخه در دسترس شما نیست، برای فارسی نویسی باید از فارسی نویس مریم، IPT و ... استفاده کنید)

و اما یک مشکل که در جدیدترین نسخه از فتوشاپ یعنی CS4 وجود دارد، این است که با اینکه شما نسخه ME آن را نصب می‌کنید، اما باز هم هنگام تایپ فارسی، حروف از هم جدا نوشته می‌شوند. به نوشته زیر دقت کنید:

http://tutorials.aftab.cc/photoshop/photoshop_cs4_me_font_problem_solution/farsi_in_photoshop_cs4.gif

این مشکل یک راه حل ساده دارد:

1- می‌توانید از منوی Window، گزینه Paragraph را انتخاب کنید. یا اینکه:
- ابزار تایپ را انتخاب کنید.
- در نوار Options روی دکمه‌ای که در تصویر بالا مشخص شده کلیک کنید تا پنل Paragraph و Character و ... را ببینید.
- به تب Paragraph بروید.

2-مطابق تصویر زیر، روی دکمه کنار پنل پاراگراف کلیک کنید تا منویی باز شود. فقط کافی است از این منو دو گزینه Middle Eastern every-line Compoer و گزینه Right to Left فعال باشد! همین! فارسی تایپ کنید و لذت ببرید :)

http://tutorials.aftab.cc/photoshop/photoshop_cs4_me_font_problem_solution/farsi_in_photoshop_cs4_correction.gif

موفق باشید؛

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:photoshop فتوشاپ رفع اشکال فارسی کلمات داستان ایرانی , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه آبی مرگ ویندوز (  BSOD  )صفحه ای بسیار آشنا برای کسانی است که ازاین سیستم عامل استفاده می کنند صفحه ای آبی رنگ که در زمانی که کامپیوتر دچار خطاهای سخت افزاری می شود که ادامه فعالیت امکان پذیر نیست این صفحه نمایان می شود و صفحه ای پر از خطاهای پیش آمده است. صفحه آبی مرگ از زمان ارائه ویندوز ۳٫۱ ( تقریبا ۱۵ سال قبل ) وجود داشته است که در آن زمان معروف به صفحه مشکی مرگ بوده زیرا پس زمینه رنگ این صفحه مشکی بود ولی با ورود ویندوز ۹۵ و سیستم عامل های بعد از آن تا ویندوز XP پس زمینه این صفحه آبی می باشد و به خاطر همین به صفحه آبی مرگ معروف می باشد.

با ارایه پیش نمایش ویندوز ۸ ، این نسخه هم از این صفحه بی بهره نبوده اما دیگر این صفحه به زشتی گذشته نیست و یک صفحه آبی رنگ با یک شکلک اخمو وغمگین و نوشته ای حاوی این خبر که سیستم شما دچار خطایی شده آن را ریستارت کنید می باشد.

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از Certcc، ویندوز 8 با تعدادی از تنظیمات كوچك اما مهم عرضه خواهد شد و مایكروسافت امیدوار است ویندوز 8 را به یك هدف سخت تر برای ویروس ها، كرم ها و تروجان هایی كه قادر به خراب كردن نسخه های قدیمی تر سیستم عامل بودند، تبدیل كند.

هفته گذشته در كنفرانس Build بسیاری از ویژگی های امنیتی ذكر شده توسط مدیر ویندوز، استیون سینوفسكی، درباره گسترش طراحی ویژگی هایی بود كه در ویستا و ویندوز 7 قرار داشتند و به تدریج از طریق به روز رسانی های ویندوز به آن اضافه می شدند.

این ویژگی شامل طرح بندی تصادفی فضای آدرس (ASLR) می شود كه در ویندوز 8 به طور گسترده تری از آن استفاده می شود و به عنوان یك ویژگی جدید خواهد بود كه هسته سیستم عامل را از چیزی كه " آسیب پذیری عدم دسترسی به اطلاعات ارجاع شده NULL حالت هسته" نامیده می شود، محافظت كند و اساسا این آسیب پذیری این امكان را به یك مهاجم می دهد تا یك بار بر روی سیستم دسترسی خود را بالا ببرد.

احتمالا بزرگترین ویژگی امنیتی اضافی، پشتیبانی از ویندوز 8 برای UEFI2.3.1 تكنولوژی بوت امن ( نیاز به پشتیبانی BIOS دارد) است كه بدافزار بوت شدن زود هنگام را از تداخل با محصولات آنتی ویروس قبل از آنكه در حافظه لود شود، متوقف می كند.

هیچ یك از این تغییرات اصلی نیستند اما آن ها به طراحی سیاست محدودكننده تا آن جا كه ممكن است ادامه می دهند و برنامه های كاربردی می توانند بدون برهم زدن سیستم عامل بر روی پلت فرم اجرا شوند.

اما سینوفسكی، اهمیت چرخه توسعه امنیت شركت، برنامه نویسی، تست كردن و طراحی سیستم را به توسعه دهندگان یادآور شد.

بزرگترین چالش امنیتی مایكروسافت با ویندوز 8 همان چیزی است كه شركت با ویندوز 7 داشته است و آن تعدادی از كاربران سرسخت به خصوص كاربران xp هستند كه حاضر به ارتقاء سیستم خود به نسخه های بالاتر نیستند.

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:داستان Story ایرانی عشق دوستی لپ تاپ تعمیر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 13 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ciscocomputer.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com