Cisco & Microsoft

WAN - MAN - LAN

صفحه آبی مرگ ویندوز (  BSOD  )صفحه ای بسیار آشنا برای کسانی است که ازاین سیستم عامل استفاده می کنند صفحه ای آبی رنگ که در زمانی که کامپیوتر دچار خطاهای سخت افزاری می شود که ادامه فعالیت امکان پذیر نیست این صفحه نمایان می شود و صفحه ای پر از خطاهای پیش آمده است. صفحه آبی مرگ از زمان ارائه ویندوز ۳٫۱ ( تقریبا ۱۵ سال قبل ) وجود داشته است که در آن زمان معروف به صفحه مشکی مرگ بوده زیرا پس زمینه رنگ این صفحه مشکی بود ولی با ورود ویندوز ۹۵ و سیستم عامل های بعد از آن تا ویندوز XP پس زمینه این صفحه آبی می باشد و به خاطر همین به صفحه آبی مرگ معروف می باشد.

با ارایه پیش نمایش ویندوز ۸ ، این نسخه هم از این صفحه بی بهره نبوده اما دیگر این صفحه به زشتی گذشته نیست و یک صفحه آبی رنگ با یک شکلک اخمو وغمگین و نوشته ای حاوی این خبر که سیستم شما دچار خطایی شده آن را ریستارت کنید می باشد.

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

یکی از تصوراتی که در مورد نوت بوکها نادرست است تصور غلطی است که هر از گاهی مانند دسکتاپ باید نوت بوک را باز کرد و آن را نظافت نمود. برخی حتی بابت این کار غیر لازم وجوهی به تعمیرکاران برای باز کردن و باد گرفتن داخل نوت بوک می پردازند که کاملا”بی دلیل بوده و ممکن است باعث آسیب دیدن نوت بوک هم بشود.

 

نوت بوکها امروزه جای دسکتاپها را گرفته اند و اغلب افراد به جای دسکتاپ سعی می کنند نوت بوک مناسبی خرید کنند تا در فضا صرفه جویی کنند و حمل و نقل آن هم آسان باشد.
با اینکه اساس کار نوت بوک و دسکتاپ یکسان است اما فن نوت بوک تفاوت فراوانی با دسکتاپ دارد. در واقع فن دسکتاپ بر روی سی پی یو قرار می گیرد. این نحوه چینش در دسکتاپ باعث میشود که جریان هوا همیشه داخل دسکتاپ وجود داشته باشد و بالطبع غبار و گرد و خاک همیشه داخل دسکتاپ انباشته شود. با این حساب هر از گاهی باید دسکتاپ خود را باز کنید و غبارروبی (و شاید هم عطرافشانی:دی) کنید.

 

اما نوت بوک به نحوی دیگر طراحی شده است. در واقع چون در مورد نوت بوک همه چیز توسط یک سازنده طراحی شده است امکان استفاده از یک روش تعبیه کانال هوایی وجود دارد.
در این روش فن در یک گوشه نوت بوک قرار می گیرد. سپس با بازوهایی مسی به سی پی یو و گرافیک میرسد و حرارت آن را دفع میکند. در واقع فن به طور کامل از داخل بدنه ایزوله شده است. هوا از طریق کانالهایی به فن وارد می شود و پس از انتقال حرارت خارج میشود. با این حساب اصلا”جریان هوایی داخل نوت بوک نیست که نیاز به غبارروبی باشد.
فقط کافی است که هر از گاهی با نرم افزاری مانند HW-Monitor که از
اینجابه رایگان قابل دانلود است دمای نوت بوک را چک کنید. اگر خیلی بالا بود و سرعت گردش فن کافی نبود معنایش تعویض فن است. البته معمولا”سازندگان فنهایی مرغوب استفاده می کنند که تا سالها هیچ مشکلی ندارند. این فنها خود روانساز جامد دارند و نیازی به روغنکاری و …هم ندارند پس خود را به زحمت نیاندازید.


 

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:داستان Story ایرانی عشق دوستی لپ تاپ تعمیر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 0-w400.png

حفاظت از اطلاعات ذخیره شده روی درایوهای خارجی مانند کول دیسک ها، اهمیت فراوانی دارد. تقریبا همه کاربران کامپیوتر می دانند، اگر به یک باره درایوهای خارجی را از پورت USB کامپیوتر جدا کنیم، ممکن است همه اطلاعات ذخیره شده را از دست بدهیم. همچنین این کار منجر به کوتاه شدن عمر مفید و کارایی این نوع درایوها نیز می شود.
این که بدانیم هنگام اتصال یک فلش به کامپیوتر، فقط ارتباط سخت افزاری بین آنها ایجاد نمی شود و از لحاظ نرم افزاری نیز با هم جفت می شوند، باعث می شود تا هنگام جدا کردن آنها از کامپیوتر دقت بیشتری کنیم و حوصله بیشتری به خرج دهیم.
یکی از رایج ترین و ساده ترین روش های حفظ امنیت اطلاعات درایو پیش از قطع اتصال آن از کامپیوتر، رفتن به نوار ابزار پایین صفحه ویندوز و راست کلیک کردن روی آیکون درایو خارجی و انتخاب گزینه safely to remove است. که کاربران مک و لینوکس آن را بیشتر با نام Ejecting می شناسند. اگر در این سیستم عامل ها ابزار ذخیره ای را که بر روی سیستم mount شده، بدون اجکت کردن جدا کنیم، با پیام خطایی مانند شکل زیر مواجه می شویم.

 1-w400.png

وصل و نصب درایوهای خارجی در ویندوز با لینوکس متفاوت است. در بیشتر مواقع در ویندوز به اعلام خروج فلش و دستگاه های مشابه به سیستم عامل، نیازی نیست. کمتر پیش می آید هنگام خروج ناگهانی درایوی، سیستم عامل ویندوز با پاپ‌آپ های مختلف به کاربر هشدار امنیتی بدهد. اما هنگامی که دوباره درایو مشابه را به همان کامپیوتر وصل کنید، با پنجره ای که در وسط صفحه باز می شود از کاربر می خواهد تا درایو را اسکن و اشکالات احتمالالی‌اش را برطرف کند. 

بنابراین شما چه زمانی متوجه می شوید که آیا می توان درایو را خارج کرد! در ادامه مطلب به موقعیت های هرگز، همیشه و گاهی اوقات قبل از خروج ابزار ذخیره می پردازیم که نیاز به eject یا safly remove کردن آنها داریم
مواردی که قطع اتصال درایو بدونEject یا safly remove کردن مشکلی ندارد
همان طور که در بالا گفتیم برخی از موارد هستند که برای خروج درایو خارجی نیازی به اطلاع سیستم عامل نداریم:

 

2-w400.png

• در مورد ابزارهایی همچون CD و DVD که فقط دستگاه باید آنها را بخواند و قرار نیست فایلی روی آنها رایت شود. همچنین در مورد کول دیسک ها، کارت های CF و کارت های حافظه SD در حالت حفاظت شده یا write protect نیازی به eject یا remove نیست. هنگامی که فایلی فقط قابلیت خوانده شدن دارد، حتی اگر آن را به طور ناگهانی از سیستم خارج کنید, نیز توفیری نمی کند و اطلاعاتش همچنان روی دستگاه باقی می مانند. زیرا ویندوز قابلیت و توانایی تغییر اطلاعات را ندارد. در مورد درایوهای USB نیز پیش از اتصال آنها، بهتر است توجه کنید که آیا کلیدی برای تغییر حالت از خواندن به نوشتن دارد (read and write) یا خیر! اگر داشت بهترین و مطمئن ترین کار، قرار دادن آن روی حالت فقط خواندن است. 

• درایوهای شبکه ای که روی NAS یا سیستم ابری (cloud) ذخیره شده اند. این که در مورد درایوهای شبکه ای، اعلام خروج درایو به سیستم عامل چندان مهم نیست، به این معنا نیست که احتمال از دست دادن اطلاعات ذخیره شده را با قطع ناگهانی شبکه نخواهید داشت. اما اینگونه درایوها، اصولا به اعلام پیش از خروج نیازی ندارند زیرا تحت کنترل سیستمی مشابه پلاگ اند پلی (plug n play) باقی درایوها نیستند که شما امکان eject یا remove آنها را داشته باشید.
• درایوهای قابلی حمل و پرتابل همچون دوربین عکاسی و مدیاپلیرها که با USB به کامپیوتر وصل می شوند، نیز به اعلام خروج به سیستم عامل نیازی ندارند. این گونه سیستم ها مکان ویژه ای در ویندوز دارند و اطلاعاتشان در آنجا محفوظ است. به همین دلیل برای حفظ اطلاعات ذخیره شده روی آنها، لازم نیست حتما پیش از بیرون کشیدنشان از سیستم، آن را eject کنید. در برخی نمونه ها، شما حتی امکان این کار را در سیستم عامل ندارید و تنها باید کابل را جدا کنید.
• دستگاه هایی با امکان ReadyBoost را نیز می توان بدون نگرانی از نابودی اطلاعات، از سیستم جدا کرد. البته ما هم می دانیم این روزهای کمتر کسی از ReadyBoost استفاده می کند. هنگامی که از کارت حافظه یا کول دیسک به عنوان ReadyBoost برای بالا بردن سرعت ویندوز استفاده می کنید، سیستم عامل تنها فایل های کش را روی آن نگه داری می کند و فایل های اصلی بر روی هارد سیستم هستند. از این رو، قطع اتصال ناگهانی آنها صدمه ای به اطلاعات شما نمی رساند.
• مورد دیگری که برای قطع اتصال آن از کامپیوتر به اعلام و هشدار به سیستم عامل نیازی نیست، وسیله ای است که با آن سیستم عامل را بوت می کنید. البته اعلام نکردن به این معنا است که درایوی را تنها هنگامی خارج کنید که کامپیوتر خاموش باشد یا اطلاعات به طور کامل روی رم ذخیره شده باشند. بسیاری از توزیع های رایج لینوکس، فقط بخش های موردنیاز را از روی دیسک به رم منتقل می کنند. از این رو، ممکن است کامپیوتر برای راه اندازی سیستم به فایل ها و نرم افزارهای دیگری نیاز داشته و مجبور باشد دوباره به دیسک مراجعه کند. به همین دلیل هیچ وقت هنگام بوت شدن دستگاه، دیسک یا درایو موردنیاز را از سیستم خارج نکنید.

مواردی که باید پیش از قطع اتصال درایو باید آن را Eject کرد
دستگاه ها و درایوهای ذخیره سازی، مواردی هستند که برای خارج کردنشان از کامپیوتر حتما باید به سیستم عامل اعلام کنید. کاربر باید یاد بگیرد که حتما پیش از قطع اتصال موارد زیر، ایمنی را رعایت کند.

3-w400_0.png

 

• هرگز هنگام اجرای فایلی از روی هارد درایوهای اکسترنال USB، آنها را از کامپیوتر جدا نکنید. زیرا در این درایوها، برق مورد نیاز هم توسط USB تامین می شود و هارد اصلا دوست ندارد که بدون اطلاع رگ حیات وی را قطع کنید . این موضوع ممکن است به اطلاعات ذخیره شده روی این هاردها صدمه بزند. بنابراین، بهتر است قبل از جدا کردن ناگهانی هارد از سیستم، حتما موارد ایمنی حفظ اطلاعات را رعایت و با Eject یا safly remove کردن، به سیستم عامل اعلام کنید. این کار فقط ثانیه ای وقت شما را می گیرد. اما در عوض امنیت فایل ها و عمر هارد دیسک تان تضمین می شود. 

• یک سری از دستگاه های ذخیره سازی هستند که برای داشتن عملکرد بهتر و سریع تر، گزینه cache آنها را فعال می کنند. این کار کیفیت و سرعت کار را در این ابزارها به شکل چشم گیری افزایش می دهد. اما در مورد این حافظه ها باید در نظر داشته باشید پیش از در آوردنشان از کامپیوتر، حتما این موضوع را به سیستم عامل اعلام کنید. یعنی به طور ناگهانی درایو را از سیستم جدا نکنید. زیرا ممکن است همه اطلاعات ذخیره شده از بین بروند و دستتان در حنا بماند.
• درایوهای در حال استفاده را هرگز به طور ناگهانی از کامپیوتر جدا نکنید. شما هرگز نمی توانید درایوی را فایل های آن در حال اجرا هستند، از کامپیوتر جدا کنید. برای اینکه همه اطلاعات موجود روی درایو همچنان باقی بمانند، بهتر است مطمئن شوید فایلی از آن روی سیستم باز نیست. اگر بخواهیم فقط به دستور‌العمل های فنی اکتفا کنیم، آنها می گویند فقط در مواقعی که فایلی را روی درایوی کپی می کنید، آن را از کامپیوتر جدا نکنید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم در صورت باز بودن هرگونه فایلی از درایو خارجی روی سیستم عامل، حتما آن را ببنید و سپس به سیستم عامل اعلام کنید که می خواهید آن ر ا از دستگاه خارج و اتصال را قطع کنید. این برای امنیت اطلاعات خودتان مفید است.
• در مورد درایوهایی که فایل ها یا سیستم های فایل های آنها رمزگذاری شده است. در این گونه موارد باید فایل ها را رمزگشایی و از آنها استفاده کرد. بعد از اتمام کار، برای خارج کردن درایو باید موارد ایمنی را حفظ کنید و سیستم عامل را در جریان خروج قرار دهید. این کار باعث می شود همه فایل های رمزدار شده شما، بعد از اعمال تغییرات نیز دوباره رمزگذاری شوند.

مواردی که قطع اتصال درایو بدون اعلام به سیستم عامل، ممکن است مشکل ساز شود
آخرین موردی که برای توضیح باقی مانده است، فلش هایی هستند که کاربر مدام با خود آنها را به این طرف و آن طرف می برد. در ادامه تعدادی ترفند برای جابه جایی امن آنها از کامپیوتر را نام برده ایم.
ویندوز به صورت پیش فرض امکان قطع ارتباط سریع این گونه درایوها با حفظ موارد ایمنی اطلاعاتشان را به کاربر داده است. به این معنا که می توان آنها را هنگامی که فایلی از آنها باز نیست و مورد استفاده نیستند، بدون انجام هیچ کاری از کامپیوتر جدا کرد. اما این کار در مواقعی منع شده است که در پایین توضیح داده ایم.

 

4_0.png

• هنگام اجرای نرم افزاری از روی کول دیسک، هرگز بدون حفظ موارد امنیتی آن را از کامپیوتر جدا نکنید. شاید نرم افزار موردنظر شما کاملا از روی حافظه خوانده و اجرا شود، اما گاهی پیش می آید برای ذخیره تغییرات یا بازخوانی بخش خاصی باید دوباره به خود نرم افزار اصلی رجوع کند. اگر در این حالت درایو را خارج کرده باشید، این کار نصفه باقی می ماند و عملیات موردنظر انجام نمی شود. در اینگونه موارد، بهترین کار، بستن همه برنامه های در حال اجرا از روی درایو و اعلام خروج (یا eject یا safly remove) به سیستم عامل است.

• بعد از نوشتن و رایت فایلی روی درایو خارجی می توان آن را از کامپیوتر جدا کرد. اما گاهی، حتی اگر چراغ چشمک زن فلش خاموش شده و دیگر چشمک نزد، نیز ممکن است ویندوز منتظر انجام کار دیگری باشد. به همین دلیل، بعد از نوشتن فایلی روی درایوهای یواس‌بی و پیش از خارج کردن آنها، بهتر است این مساله را به سیستم عامل گوشزد کنید تا اطلاعات ذخیره شده از بین نروند. این کار کمتر از ثانیه وقت شما را می گیرد. اما اگر به طور ناگهانی و بدون اطلاع به ویندوز این کار را بکنید، ممکن است همه فایل ها از بین بروند و دوباره باید کلی زمان برای کپی دوباره فایل ها صرف کنید.


• هارد درایوهای USB انواع مختلفی دارند. یکی از آنها مدلی است که با آداپتور شارژ می شود. این گونه درایوها را می توان ناگهان از کامپیوتر جدا کرد. اما گاهی پیش می آید که اطلاعات ذخیره روی آنها از بین می روند. به همین دلیل ضرر ندارد پیش از قطع ارتباط هارد درایو خارجی از سیستم عامل، این موضوع را به او اعلام کنید. مخصوصا در مورد هارد درایوهایی که ظرفیت بیش از 2 گیگابایت دارند، حفظ موارد ایمنی لازم است.

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:داستان Story ایرانی عشق دوستی لپ تاپ , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

          

طراحی لوگو ( Logo ) --  آموزش کامپیوتر و نرم افزار  :: MPcomputer logos طراحی لوگو ( Logo ) -- آموزش کامپیوتر و نرم افزار  :: MPcomputer logo design

امروز می خواهم چند سایت در زمینه طراحی لوگو به دوستان وبلاگ نویس و یا کسانی که علاقه به طراحی لوگو دارند معرفی کنم . در اینترنت سایت های بسیاری هستند که به طور رایگان در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کنند . این سایت ها به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول سایت هایی می باشند که لوگو را از قبل را طراحی کرده اند و با فرمت PSD  ( فرمت مخصوص نرم افزار PhotoShop ) و یا EPS به طور رایگان برای دانلود قرار داده اند و شما پس از دانلود لوگو ها و با ویرایش آن توسط نرم افزار هایی همچون فتوشاپ و یا Adobe Illustrator به راحتی می توانید لوگوی خود را طراحی کنید که در این مورد چند سایت مفید معرفی خواهم کرد  . دسته دوم سایت هایی می باشند که کار را باز هم ساده تر از دسته اول کرده اند و با امکاناتی که در سایت خود فراهم آورده اند به شما این امکان را می دهند که به صورت آن لاین لوگوی خود را به راحتی و در عرض چند دقیقه طراحی کنید که این مورد برای دوستانی که آشنایی با نرم افزار فتوشاپ ندارند بسیار مفید است که در این زمینه نیز سایت بسیار مفیدی را معرفی خواهم کرد .

در مورد دسته اول می توانم سایت بسیار مفید bestcompanylogo را معرفی کنم که در این سایت بالغ بر 150 لوگو با فرمت EPS به طور رایگان قرار داده شده است و این لوگو ها در 25 موضوع مختلف دسته بندی شده است . سایت دیگری که می توانم در این دسته معرفی کنم سایت layouts4free که تعداد زیادی لوگو در فرمت PSD دارد و کافیست بعد از دانلود با نرم افزار فتوشاپ آن ها را ویرایش کنید .

برای دسته دوم قبلا در پست طراحی صفحات وب و لوگو سایتی را معرفی کرده بودم ولی امروز می خواهم یک سایت بسیار مفید دیگر یعنی Logo Maker را معرفی کنم . در این سایت شما به راحتی و در عرض مدت زمان بسیار کوتاهی می توانید لوگوی خود را از میان بالغ بر ۱۰۰۰ لوگو طراحی کنید ( لوگو های ابتدای آموزش توسط این سایت تهیه شده است ) . نکته بسیار بسیار مفید در مورد این سایت این می باشد که شما وقتی یک لوگویی را طراحی کردید در انتها این سایت به شما کدی می دهد که با قرار دادن این کد در سایت و یا وبلاگتان لوگوی شما نمایش داده می شود یعنی لازم نیست بعد از طراحی لوگو آنرا دانلود کنید بعدش دنبال هاستی به گردیم تا دوباره آن لوگوی طراحی شده را در آنجا آپلود کنیم تا در وبلاگمان نمایش داده شود و همچنین نکته جالب دیگر در مورد این سایت این می باشد که شما می توانید هر تعداد که تمایل دارید در این سایت لوگو طراحی کنید و بر تمامی آن ها مدیریت داشته باشید !!

 

فقط دو نکته را بگم اولی این که بعد از ورود به سایت برای طراحی لوگو توسط این سایت بروی عبارت Start your logo کلیک کنید . بعد از باز شدن پنجره مربوطه باید کمی منتظر بمانید تا نرم افزار مربوط که به صورت فلش می باشد به طور کامل لود شود سپس مرحله به مرحله لوگوی خود را طراحی کنید نکته دوم اینکه بعد از اینکه لوگوی خود را طراحی کردید و بروی گزینه Save کلیک کردید در صفحه جدید باید عضو سایت شوید و بعد از عضو شدن در سایت در صفحه جدید بروی عبارت Free web logo کلیک کنید تا کد مربوط به لوگوی خود را دریافت کنید البته در این صفحه می توانید بروی عبارت دانلود نیز کلیک کنید ولی باید 49 دلار بابت لوگویتان بپردازید !!  اگر خواستید دوباره لوگوی خود را ویرایش کنید وارد حساب خود در این سایت شوید و آن لوگوی طراحی شده را دوباره ویرایش کنید . اگر در این زمینه مشکلی داشتید و یا سایت ها مفید دیگری در این زمینه می شناسند در قسمت نظرات بیان کنید .

با کلیک بروی دکمه  Add to Google  به راحتی می توانید از بروز شدن مطالب در وبلاگ توسط سایت گوگل آگاه شود

منبع : www.MPcomputer.ir

درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: شنبه 16 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


1. Safe Mode (حالت امن)
قابلیت جدیدی که در آفیس 2010 به چشم می‌خورد، قابلیت Safe Mode است. در صورتی که در این حالت وارد یکی از محصولات آفیس شوید، افزونه‌های اضافی نصب شده بر روی نرم‌افزار، همراه برنامه اجرا نخواهد شد. بسیاری از مشکلات آفیس نظیر اجرا نشدن برنامه به دلیل مشکلات افزونه هاست.
بدین منظور کافی است کلید Ctrl را از روی کیبورد نگه داشته و سپس نرم‌افزار را اجرا کنید. پیغامی ظاهر می‌شود که بایستی بر روی Yes کلیک کنید. سپس برنامه در حالت Safe Mode اجرا می‌شود.

2. غیرفعال کردن ماکروها
فایل‌های آفیس امکان ذخیره ماکرو (Macro) را در داخل خود دارند. ماكرو مجموعه‌ای از فرمان‌ها، كلیدها و یا کلیک‌های ماوس است كه موجب سهولت در انجام کارهای تکراری می‌گردد.
برای اجرای یک فایل بدون پردازش ماکروی درون آن کافی است کلید Shift را گرفته و فایل مورد نظر را اجرا کنید.

3. تعمیر رجیستری ویندوز
آفیس برای ذخیره بسیاری از قسمت‌های خود از رجیستری ویندوز استفاده می‌کند. گاهی ممکن است آسیب دیدن اطلاعات مربوط به آفیس در رجیستری موجب اختلال در عملکرد نرم‌افزارهای آفیس شود.
برای تعمیر رجیستری ویندوز شامل اطلاعات مربوط به آفیس، بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت winword /r را وارد نموده و Enter بزنید (در ویندوز XP بایستی این کار را در محیط Run انجام دهید).
پس از چند لحظه پنجره‌ای نمایان خواهد شد که میزان عملیات انجام شده برای تعمیر برنامه را مشخص خواهد کرد. این کار ممکن است چند دقیقه طول بکشد.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:دانلود فیلم کلیپ جدید 90 2010, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از انتشاراسم شبکه تان جلوگيري کنيد
اکثر مسيرياب هاي Wi-Fi بي سيم، (SSID ( Service Set Identifier خود را به طور پيش فرض منتشر مي کنند. اين، اسم شبکه بي سيم شما است و انتشار آن راهي است که ابزارهاي Wi-Fi مثل لپ تاپ ها و تلفن ها، شبکه ها را پيدا مي کنند.
اگر کاربران از اسم شبکه فعلي شما آگاهي داشته باشند، بايد SSID را عوض کنيد. اسم آن را چيزي مثل LocalPrecinct212 بگذاريد تا باعث شود، آن را به طور منظم عوض کنيد تا نتوانند SSID شما را حدس بزنند. به خاطر داشته باشيد، اگر شما انتشار SSID شبکه تان را غيرفعال کنيد اضافه کردن ابزار جديد به شبکه را به يک کابوس براي خودتان تبديل خواهيد کرد.

تعداد آدرس هاي IP را محدود کنيد
يک آدرس IP موقتي که به هر يک از ابزارهاي متصل به مسيرياب، اختصاص داده مي شود، از Dynamic Host Control Protocol يا DHCP استفاده مي کند. اين کار مي تواند در زمان، صرفه جويي کند. هر چند اگر شما بخواهيد کنترل شبکه تان را در دست داشته باشيد، آدرس هاي IP استاتيک خودتان را به ابزار متصل به شبکه اختصاص دهيد. اين بدان معنا است که هر لپ تاپ، تلفن، سيستم بازي که از Wi-Fi استفاده مي کند، مي توان آن لاين شود.
گزينه ديگر اين است که تعداد آدرس هاي IPاي را که DHCP مي تواند قبول کند، محدود نمائيد. اگر بدانيد 6 وسيله مختلف به شبکه تان متصل است، در نتيجه فقط 6 آدرس IP را اختصاص دهيد. آدرس هاي IPاي را که محصولات با سيم و بي سيم را پوشش مي دهند، به خاطر بسپاريد تا کل سخت افزار مبتني بر اترنت را که شامل PCهاي دسک تاپ، تلويزيون ها، کنسول هاي بازي و غيره مي شود، در اين ليست بگنجانيد.
دست آخر اينکه اکثر مسيرياب هاي جديد، يک DHCP reservation را انجام مي دهند. اين کار شما را مطمئن مي کند هر بار که وسيله اي به شبکه متصل مي شود، دقيقاً يک آدرس IP مشابه را دريافت مي کند. بدون اين کار، آدرس بايد عوض شود. مشابه نگه داشتن اين آدرس ها، باعث تسهيل ارتباط در شبکه مي شود، خصوصاً اگر شما از يک PC به عنوان سرور براي ويدئوي Xbox يا PS3 استفاده کنيد.

MAC را بلوکه کنيد
شما مي توانيد آدرس هاي MAC ليست شده براي هر وسيله اي را که با مسيرياب شما صحبت مي کند، در مقابل آدرس هاي MACي که به طور فيزيکي بر روي سخت افزار شما stamp شده اند، چک کنيد. اگر شما MACي را که با تجهيزات شما مطابقت ندارد، مشاهده کنيد، احتمال اينکه کسي بطور غير مجاز وارد شبکه شما شده باشد، وجود دارد.
سپس، MAC Address Filters را در تنظيمات مسيرياب خود پيدا کنيد. به مسيرياب بگوئيد فقط به آدرس هاي MAC مورد نظر و تائيد شده شما اجازه اتصال دهد. هر بار که شما يک محصول جديد Wi-Fi را به شبکه معرفي مي کنيد، بايد يک آدرس MAC جديد را وارد کنيد. .

امواج هوايي را رمزگذاري کنيد
به طور طبيعي، بهترين روش جلوگيري از دسترسي افراد به شبکه در حالي که شبکه به راحتي براي شما و دوستان تان قابل دسترس باشد، رمزگذاري آن با استفاده ازWPA(Wi-Fi Protected Access) که در تمام شبکه هاي مدرن ارائه مي شود، است. هر چند، ممکن است شما محصولات قديمي تري داشته باشيد که فقط از WEP که قابل crack شدن است، پشتيباني مي کنند. شما مي توانيد از آن ها نيز استفاده کنيد اما به کارگيري آن ها، شبکه شما را آسيب پذير مي کند اما بهتر از اين است که دست روي دست بگذاريد و کاري نکنيد. دري را با يک قفل شکسته در نظر بگيريد که از نداشتن يک در باز، بهتر است. شما همچنين ممکن است محصولاتي که ازWPS)) Wi-Fi Protected Setup استفاده مي کنند داشته باشيد. اين ها با WPA کار مي کنند. در مسيرياب خود دکمه اي را فشار دهيد و دکمه مربوطه بر روي يک محصول Wi-Fi را نيز بفشاريد تا اين دو به طور اتوماتيک، يک کلمه عبور قوي و غيرقابل آسيب ( که حتي شما هم از آن مطلع نخواهيد شد)، ايجاد کنند. شما فقط به يک کلمه عبور Master بر روي مسيرياب نياز داريد. تمام سخت افزارهاي Wi-Fi از اين قابليت پشتيباني نمي کنند، بنابراين ممکن است بهتر باشد خودتان يک کلمه عبور فوق العاده قوي بسازيد.

Cisco Network Magic را امتحان کنيد
Cisco Network Magic Pro 5.5 قادر است، ردگيري فعاليت هاي شبکه شما و شناسايي مهاجمان را به خوبي انجام دهد. اين نرم افزار تقريباً با تمام شبکه هاي خانگي ( خصوصاً آن هايي که از مسيرياب هاي Cisco و Linksys استفاده مي کنند)، کار مي کند و به ايجاد ارتباطات قوي تر و ايمن تر کمک مي نمايد. علاوه بر اين، به شما امکان مي دهد با يک نگاه به نقشه شبکه خود بفهميد چه کساني نبايد بر روي آن حضور داشته باشند.
در واقع، جديدترين نسخه اين نرم افزار از يک HNAP يا Home Network Administration Protocol براي کنترل تنظيمات ايمني در اکثر مسيرياب ها استفاده مي کند. وقتي اين نرم افزار در حال کار باشد، روشي سريع براي برطرف نمودن مشکلات امنيتي فراهم مي آورد. برخي از ساير ابزارهايي که مي توانند به شما کمک کنند Who,s On My WiFi و AirSnare هستند.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:امنیت وایرلس Wireless دانلود فیلم کلیپ جدید 90, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

1- پس از خرید لپ تاپ ، از آن استفاده کنید تا کاملا شارژ تمام کند، وقتی که خاموش شد آن را برای دوازده ساعت روی شارژ بگذارید.
۲- دیفراگ منظم. هارد شما کارش را هر چه سریعتر انجام دهد، تقاضای کار کمتری برای هارد و باتری تان ارسال خواهد شد. با انجام مرتب سازی (Defregment) منظم هارد دیسک لپ تاپ تان کارایی آن را تا حد ممکن افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که هنگام دیفراگ کردن حتما لپ تاپ تان به برق وصل باشد.
۳- نور صفحه نمایشتان را کم کنید. امروزه اغلب لپ تاپ ها دارای قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش هستند. برخی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس میزان مصرف انرژی آنها را تا حد اقل ممکن کاهش دهید، تا بالاترین میزان عمر باتری را داشته باشید.
۴- نرم افزارهایی را که در پس زمینه سیستم عامل تان اجرا می گردند خاموش کنید. همچنین برنامه های غیر ضروری را که در نوار ابزار پایین دسکتاپ در حال اجرا هستند ببندید.
۵- ابزارهای خارجی غیر ضرور را به لپ تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (مانند موس) باتری لپ تاپ تان را خالی می کنند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. مطمئنا شارژ دیگر وسایل از طریق لپ تاپ (مانند Ipod) هنگامی که لپ تاپ از باتری استفاده می کند، سریعا شارژ را خالی می کنند.اگر نیازی به کارت شبکه بیسیم و بلوتوث تان ندارید آنها را هم خاموش کنید.
۶- رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد تا به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید. حافظه مجازی برای انجام پردازش ها از هارد استفاده می کند و کارایی مصرف انرژی آن بسیار پایین است. توجه داشته باشید که افزودن رم باعث افزایش مصرف انرژی می شود، اما کارایی آن بیشتر از برنامه های شبیه سازی است که حافظه مجازی را ایجاد می کنند.
۷ - هارد درایو و ابزارهای سی دی / دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی/ دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است. حتی وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می گردد، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید که به جای درایو نوری از برنامه های درایو مجازی استفاده کنید.
۸- اتصالات باتری را تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک بار پارچه ای را به الکل آغشته کرده و اتصالات فلزی باتری را تمیز کنید.این کار راندمان جابجایی انرژی بین باتری و لپ تاپ را بالا می برد.
۹- از باتری تان مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار که باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین، شارژ باتری های Li-On را هیچگاه کاملا خالی نکنید. در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید که کاملا خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.
۱۰- هایبرنت به جای استند بای. اگر کامپیوترتان در طول روز مدتی را بدون استفاده است، آن را به گونه ای تنظیم کنید که پس مدت معینی وارد وضعیت استند بای شود. اگر چه قرار دادن لپ تاپ در حالت استند بای باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می گردد و همچنین سریعا به حالت آماده به کار بر می گردد، اما به هیچ وجه کارایی آن به اندازه صرفه جویی انرژی در حالت هایبرنت نیست. هایبرنت کردن سیستم در عین حال که باعث حفظ دوره کاری تان می گردد، ابزارهای تان را کاملا خاموش می کند تا استفاده انرژی نداشته باشند.
۱۱- دمای عمومی سیستم تان را پایین نگه دارید. لپ تاپ در دماهای پایین تر کارایی بهتری خواهد داشت. هرچند وقت یک بار منافذ هوا را با یک پارچه یا تمیز کننده صفحه کلید پاک کنید و یا اینکه هرسال یک بار آن را برای سرویس ببرید.
۱۲- تنظیمات انرژی را بهینه سازی کنید. در کنترل پنل ویندوزتان از طریق گزینه Power Option میزان مصرف انرژی را بهینه کنید. برای نتایج مناسب گزینه Max battery را انتخاب کنید.
۱۳- از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هنگامی که بر روی یک صفحه گسترده کار می کنید، برنامه ایمیل تان هم در حال کار است؛ همزمان به موسیقی هم گوش می دهید. ذهن تان را بر روی یک کار متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، قبل از اینکه هیچ کاری به پایان برسد باتری تان خالی شده است.
۱۴ - کارهای ساده را از لپ تاپ تان بخواهید. فعالیت هایی مانند چک کردن ایمیل و پردازش متن بسیار کمتر از بازی ها و پخش دی وی دی مصرف انرژی دارند. اگر در هنگام مسافرت تنها یک باتری شارژ شده دارید، در مورد نحوه کارتان عاقلانه تر فکر کنید.
۱۵- برای خودتان لپ تاپ های کاراتر بخرید. هم اکنون به جایی رسیده ایم که کارخانه های سازنده صحبت از باتری های یک روزکامل می کنند و لپ تاپ های کاربردی تری به بازار می آیند، سعی کنید که لپ تاپ قدیمی تان را با مدل های جدید تر و کاراتر جایگزین کنید.
16- عملکرد ذخیره خودکار را خاموش کنید. قابلیت ذخیره خودکار مایکروسافت ورد و اکسل بسیار به درد بخورند، اما برای انجام منظم این کار هارد باید بیشتر کار کند و مصرف انرژی آن بالا می رود. البته اگر آن را خاموش کنید، بهتر است که هنگامی که باتری ضعیف است این قابلیت را دوباره روشن کنید تا قبل از اینکه سیستم تان بیهوش شود کارهایان ذخیره شوند. ضمنا درخصوص استفاده از این نکته دقت بیشتری به خرج دهید تا اطلاعات تان را از دست ندهید.
۱۷- میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با تغییر رزولوشن صفحه نمایش و خاموش کردن قابلیت های تفننی گرافیک انجام دهید. امروزه کارت های گرافیک هم اندازه و یا حتی بیشتر از هارد دیسک مصرف انرژی دارد.
۱۸ - همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

1- پس از خرید لپ تاپ ، از آن استفاده کنید تا کاملا شارژ تمام کند، وقتی که خاموش شد آن را برای دوازده ساعت روی شارژ بگذارید.
۲- دیفراگ منظم. هارد شما کارش را هر چه سریعتر انجام دهد، تقاضای کار کمتری برای هارد و باتری تان ارسال خواهد شد. با انجام مرتب سازی (Defregment) منظم هارد دیسک لپ تاپ تان کارایی آن را تا حد ممکن افزایش دهید. البته توجه داشته باشید که هنگام دیفراگ کردن حتما لپ تاپ تان به برق وصل باشد.
۳- نور صفحه نمایشتان را کم کنید. امروزه اغلب لپ تاپ ها دارای قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش هستند. برخی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس میزان مصرف انرژی آنها را تا حد اقل ممکن کاهش دهید، تا بالاترین میزان عمر باتری را داشته باشید.
۴- نرم افزارهایی را که در پس زمینه سیستم عامل تان اجرا می گردند خاموش کنید. همچنین برنامه های غیر ضروری را که در نوار ابزار پایین دسکتاپ در حال اجرا هستند ببندید.
۵- ابزارهای خارجی غیر ضرور را به لپ تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (مانند موس) باتری لپ تاپ تان را خالی می کنند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. مطمئنا شارژ دیگر وسایل از طریق لپ تاپ (مانند Ipod) هنگامی که لپ تاپ از باتری استفاده می کند، سریعا شارژ را خالی می کنند.اگر نیازی به کارت شبکه بیسیم و بلوتوث تان ندارید آنها را هم خاموش کنید.
۶- رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد تا به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید. حافظه مجازی برای انجام پردازش ها از هارد استفاده می کند و کارایی مصرف انرژی آن بسیار پایین است. توجه داشته باشید که افزودن رم باعث افزایش مصرف انرژی می شود، اما کارایی آن بیشتر از برنامه های شبیه سازی است که حافظه مجازی را ایجاد می کنند.
۷ - هارد درایو و ابزارهای سی دی / دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی/ دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است. حتی وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می گردد، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید که به جای درایو نوری از برنامه های درایو مجازی استفاده کنید.
۸- اتصالات باتری را تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک بار پارچه ای را به الکل آغشته کرده و اتصالات فلزی باتری را تمیز کنید.این کار راندمان جابجایی انرژی بین باتری و لپ تاپ را بالا می برد.
۹- از باتری تان مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار که باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین، شارژ باتری های Li-On را هیچگاه کاملا خالی نکنید. در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید که کاملا خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.
۱۰- هایبرنت به جای استند بای. اگر کامپیوترتان در طول روز مدتی را بدون استفاده است، آن را به گونه ای تنظیم کنید که پس مدت معینی وارد وضعیت استند بای شود. اگر چه قرار دادن لپ تاپ در حالت استند بای باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می گردد و همچنین سریعا به حالت آماده به کار بر می گردد، اما به هیچ وجه کارایی آن به اندازه صرفه جویی انرژی در حالت هایبرنت نیست. هایبرنت کردن سیستم در عین حال که باعث حفظ دوره کاری تان می گردد، ابزارهای تان را کاملا خاموش می کند تا استفاده انرژی نداشته باشند.
۱۱- دمای عمومی سیستم تان را پایین نگه دارید. لپ تاپ در دماهای پایین تر کارایی بهتری خواهد داشت. هرچند وقت یک بار منافذ هوا را با یک پارچه یا تمیز کننده صفحه کلید پاک کنید و یا اینکه هرسال یک بار آن را برای سرویس ببرید.
۱۲- تنظیمات انرژی را بهینه سازی کنید. در کنترل پنل ویندوزتان از طریق گزینه Power Option میزان مصرف انرژی را بهینه کنید. برای نتایج مناسب گزینه Max battery را انتخاب کنید.
۱۳- از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هنگامی که بر روی یک صفحه گسترده کار می کنید، برنامه ایمیل تان هم در حال کار است؛ همزمان به موسیقی هم گوش می دهید. ذهن تان را بر روی یک کار متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، قبل از اینکه هیچ کاری به پایان برسد باتری تان خالی شده است.
۱۴ - کارهای ساده را از لپ تاپ تان بخواهید. فعالیت هایی مانند چک کردن ایمیل و پردازش متن بسیار کمتر از بازی ها و پخش دی وی دی مصرف انرژی دارند. اگر در هنگام مسافرت تنها یک باتری شارژ شده دارید، در مورد نحوه کارتان عاقلانه تر فکر کنید.
۱۵- برای خودتان لپ تاپ های کاراتر بخرید. هم اکنون به جایی رسیده ایم که کارخانه های سازنده صحبت از باتری های یک روزکامل می کنند و لپ تاپ های کاربردی تری به بازار می آیند، سعی کنید که لپ تاپ قدیمی تان را با مدل های جدید تر و کاراتر جایگزین کنید.
16- عملکرد ذخیره خودکار را خاموش کنید. قابلیت ذخیره خودکار مایکروسافت ورد و اکسل بسیار به درد بخورند، اما برای انجام منظم این کار هارد باید بیشتر کار کند و مصرف انرژی آن بالا می رود. البته اگر آن را خاموش کنید، بهتر است که هنگامی که باتری ضعیف است این قابلیت را دوباره روشن کنید تا قبل از اینکه سیستم تان بیهوش شود کارهایان ذخیره شوند. ضمنا درخصوص استفاده از این نکته دقت بیشتری به خرج دهید تا اطلاعات تان را از دست ندهید.
۱۷- میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با تغییر رزولوشن صفحه نمایش و خاموش کردن قابلیت های تفننی گرافیک انجام دهید. امروزه کارت های گرافیک هم اندازه و یا حتی بیشتر از هارد دیسک مصرف انرژی دارد.
۱۸ - همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟
خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟
اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم!

شناخت "خستگی چشمها"

تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند.
اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم.

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟

به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت.
از نرم افزارها برای یادآوری استفاده کنید:
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای گیکهای محترم عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید.

قانون 20-20-20

برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید.

چشمها را باید شست:

بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید.

عادت های خوب برای چشم:

وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است.
همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد.
نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟
خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟
اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم!

شناخت "خستگی چشمها"

تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند.
اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم.

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟

به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت.
از نرم افزارها برای یادآوری استفاده کنید:
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای گیکهای محترم عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید.

قانون 20-20-20

برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید.

چشمها را باید شست:

بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید.

عادت های خوب برای چشم:

وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است.
همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد.
نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ciscocomputer.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com