Cisco & Microsoft

WAN - MAN - LAN

خطاهای کامپیوتر، بازخورد(فیدبک) آنی است. خطا به شکل پیام هشدار دهنده و یا تغییر در رفتار رایانه خود را نشان می دهد.معمولترین خطای بدی که برای ویندوز اتفاق می افتد «صفحه مرگ آبی» ویندوز است که کاربران دیگر به آن عادت کرده اند!
همچنین خطاها بیشتر به شکل کدهای خطا بیان می شوند.
کدهای خطای مایکروسافت نشان از مشکلی در پروسه پردازش ویندوز دارند. عیب ممکن است به خاطر ورودی اشتباه کاربر باشد ، یا مشکل از نصب نرم افزار یا سخت افزاری خاص به وجود آید. اما کدهای خطا یک کارکرد بسیار مهم دارند: معنای آنها این است که برای عیب یابی و رفع عیب رایانه دچار خطا شده راهی وجود دارد.

ErrorGoblin.com
ErrorGoblin نوار جستجوی ساده ای ارائه می کند. کافیست در این نوارجستجو کد خطای ویندوز را وارد کرده و جستجو کنید تا سیستم دلیل بروز خطا را به شما نمایش دهد. قسمت جستجو کد های خطا به شکل ۰xn یا ۰xen را که در آن n معرف عدد میباشد می پذیرد. این ابزار راه سریعی برای جستجوی مشکل شماست چون لازم نیست در سایت ثبت نام کرده و سپس وارد شوید یا در یک لیست بلند بالا بخواهید بگردید تا به خواسته خود برسید.جستجو در ErrorGoblin ممکن است همیشه به نتیجه نرسد. در این حالت شما می توانید کد خطا شما را برای انها ایمیل کرده و آنها پس از فرستادن جواب برای شما آن کد را هم به به بانک اطلاعاتی خود اضافه خواهند کرد.

ErrorKey.com
ErrorKey به شما این امکان را می دهد تا در محیط های جستجوی وسیعی مثل اوراکل Sybase, DB2, HTTP, Flash, SAP DB همچنین سیستم کدهای خطای مایکروسافت بپردازید. یکی از قابلیت های منحصر به فرد این سایت ، دارا بودن محیط جستجو در کمک به درک خطا های سنسور خودرو های جدید است. شما می توانید شماره کد خطا یا نوع خطا را در جستجوی خطا وارد کرده و معنی ومفهومش را دریابید.

ErrorHelp.com
این سایت پیش از این به عنوان Bug.gd شناخته می شد ،سپس به ErrorHelp تغییر نام داد.اما پایگاه داده و کارکرد های آن ثابت باقی مانده. راهنمای خطا نیز یک افزونه قابل نصب در فایرفاکس و IE7 برای جستجو کدهای خطا ارئه می کند. ErrorHelp دارای بخشی مربوط به حل خطاهاست ، که معلومات و دانش زیادی در این قسمت در دسترس کاربران علاقه مند قرار گرفته است. سایت حاوی لیستی ۱۳۰،۴۱۴ تایی از خطاهای مختلف و و راه حل های رفع آنهاست.

EventID.net
EventID حاوی اعداد منحصر به فردی متناظر با هر اتفاق قابل توجهی که در ویندوز و یا یک برنامه تحت ویندوز رخ می دهد است. اطلاعات توسط کاربر وارد سیستم میشود. EventID مرجع غنی برای کلیه حوادث رخ داده در ویندوز است. ابزار عیب یابی ویندوز در Windows Event Viewer به حل هر مشکل ویندوز به کاربران کمک فراوانی میکند.
سایت دارای ۱۰۵۶۹ شناسه رویداد ثبت شده و ۵۰۰ منبع رویداد را با اطلاعات ارائه شده بیشتری توسط همکاران سایت است. در EventID ، شما همچنین می توانید کد های خطای دیگر غیر از ویندوز را هم جستجو کنید.

Wikipedia’s List of HTTP Status Codes
کدهای HTTP را معمولا هنگامی که با یک صفحه وب غیر قابل دسترس و یا مسدود مواجه می شوید مشاهده می کنید. هنگامی که وب سایت مورد نظر ندارد درست بارگذاری نشود پیغام خطا به شکل کدهای وضعیت HTTP توسط سرور به مرورگر ارسال می شود. این حالت معمولا شامل کد وضعیت HTTP و دلیلی مانند «خطا در سرور داخلی »یا«۴۰۴ هنوز خطا پیدا نشد». اگر می خواهید نگاه گسترده تری به خطاهای HTTP بیاندازید، ویکیپدیا برایتان یک لیست مرتب و منظم از این کدها را فراهم کرده است.

SMTP Error Codes
احتمالا پس از خطای ۴۰۴ ، این رایج ترین نوع خطا است. بیشتر ما آن خطا را وقتی که ایمیل به مقصد نرسیده باشد و یا در ارسال دچار مشکل شود دیده ایم. خطای SMTP مشخص کننده وضعیت بین دو سیستم سرویس دهنده ایمیل یعنی سرور فرستنده و سرور گیرنده ان است. معمولا ما به کد خطای ۳ رقمی توجه نمی کنیم. اما اگر علاقه مند باشید سایت About.com مکان خوبی برای درک معنای هر عدد کد خطا می باشد. هر رقمی در کد خطای SMTP به معنی مطلبی است و ترکیب آنها به ما می گوید چه اشتباهی رخ داده و علتش چیست.

List of POST / beep codes
کامپیوترها هنوز هنگام بوت کردن بوق کوتاهی میزنند. بوق غیر عادی نشان از مشکل سخت افزاری در سیستم دارد. این مشکل می تواند از حافظه رم درست در جای خود قرار نگرفته و شل (بوق بلند) ، یا مشکلی جدی مانند مادربرد معیوب باشد. صدای بوق ممکن است بسته به سازنده مادر برد متغییر باشد، اما در لیست موارد مشترک بیپ ها آورده شده است. این سایت همچنین راه حل هایی دارد که شما می توانید امتحان کنید تا مشکل بیپ رایانه تان برطرف شود، البته فقط در صورتی که شما مشکلی با باز کردن کیس رایانه و دست به آچار شدن نداشته باشید.

Windows Stop Messages
هنگ کردن مداوم ویندوز را چه طور برطرف می کنید؟ خطاهای توقف ویندوز کاملا رایج هستند و گاهی هنگام نصب ویندوز اتفاق می افتد. اما بدترین کد خطا این است: “Stop 0×۰۰۰۰۰۰۷B”. این بدان معناست که رایانه دارای ویروس بوت شده است. لینک بالا فهرستی از کدهای خطای توقف و راه حل های آن از طریق لینک های پشتیبانی مایکروسافت دارد. شما همچنین می توانید از صفحه جستجوی سایت کمک بگیرید.

پشتیبانی مایکروسافت
سایت پشتیبانی مایکروسافت همراه با دو نوع جستجوی خطاها ارائه شده است. در جستجوی پایه(Basic search) ، شما فقط باید کد خطا را وارد و جستجو کنید. جستجوی پیشرفته به شما امکان می دهد نتیجه را توسط نوع محصول سخت افزاری و محل هایی از مایکروسافت که می خواهید نتیجه را از ان بیابید مانند Microsoft Answers و ویندوز آنلاین و یا Windows Online or solutions محدودتر بسازید.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:رفع اشکال ویندوز Error هنگ کردن کامپیوتر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

الف: استفاده از برنامه های بک آپ
۱- برنامه Gmail backup نرم افزاری رایگان و با قابلیت کاربری ساده است و همان کاری را انجام می دهد که از اسمش پیدا است. تنها کافی است اطلاعات اکانت تان را در اختیارش بگذارید تا تمامی ایمیل های تان را دانلود کند، به صورت امن ذخیره کرده و هر لحظه که لازم باشد آنها را به جیمیل تان برگرداند. فقط به یاد داشته باشید که این برنامه تنها لیبل های انگلیسی با کاراکترهای [a-z و A-Z و 0-9] را بک آپ می گیرد و قبل از شروع کار با آن باید نام لیبل ها را در جیمیل اصلاح کنید.
این برنامه رایگان تنها برای سیستم عامل های ویندوز و لینوکس تهیه شده است. نرم افزار جیمیل بک آپ را می توانید از این وب سایت دریافت کنید.
۲- برنامه Gmail Keeper هم تقریبا کاری مشابه جیمیل بک آپ انجام می دهد. با این تفاوت که همه انواع لیبل را به راحتی شناسایی کرده و ایمیل های دانلود شده را در قالب یک فایل زیپ نگه داری می کند. این برنامه همچنین قابلیت پشتیبانی از چندین اکانت جیمیل را دارد و می توانید با رمزگذاری ایمیل های دانلود شده، از آنها به خوبی محافظت نمایید. علاوه بر این، جیمیل کیپر امکان برنامه ریزی برای بک آپ گیری های خودکار و منظم را هم دارد.

ب: استفاده از سایت های پشتیبان گیر.
۱- Backupify به صورت اتوماتیک و طی زمان های مشخص، نسخه های بک آپ مورد نظر شما را بر روی سرور خود ذخیره می کند. این برنامه علاوه بر جیمیل، می تواند از برخی سرویس های آنلاین مشهور مانند فیس بوک، تویتر، Google Apps، فلیکر، پیکاسا، گوگل کانتکت، گوگل داکس، بلاگر و… نیز نسخه پشتیبان تهیه کند.
شما کافی است یک بار اطلاعات اکانت مورد نظر برای بک آپ گیری را به برنامه بدهید و دیگر کاری به آن نداشته باشید. خودش از طریق ارتباط امن https با سایت مورد نظر، همه کارها را انجام می دهد. البته حواس تان باشد شما اطلاعات تان را از یک کلود به کلود دیگر منتقل می کنید و باز هم بر روی کامپیوترتان نسخه پشتیبانی ندارید.
با استفاده از نسخه رایگان این برنامه، شما ۲ گیگابایت فضای رایگان برای بک آپ گیری از ۵ اکانت را در اختیار دارید و سایت به صورت هفتگی کار تهیه نسخه پشتیبان را انجام می دهد. از دیگر امکانات جالب این سرویس می توان به بک آپ گیری انتخابی پوشه ها و لیبل ها اشاره کرد که باعث سرعت بیشتر کار و استفاده بهینه تر از فضای موجود می گردد.
۲- همچنین می توانید از یک اکانت لایو مایکروسافت برای تهیه نسخه پشتیبان ایمیل های تان استفاده کنید. شما به راحتی می توانید یک اکانت جیمیل را به صورت POP3 به ایمیل لایو هات میل تان متصل کرده و یک نسخه پشتیبان از تمامی ایمیل های تان در اختیار داشته باشید. مایکروسافت نام این کار را TrueSwitch گذاشته است. این قابلیت شامل یک برنامه مهاجرت ایمیل تحت وب کاملا امن و مطمئن است که تمامی ایمیل ها و پیوست های آن را از جیمیل به اکانت هات میل منتقل می کند. بسته به تعداد ایمیل های شما، این روند ممکن است تا ۲۴ ساعت به طول بیانجامد. علاوه بر امکان جابجایی ایمیل ها، می توانید اطلاعات تماس و تقویم گوگل خود را نیز توسط این برنامه به ایمیل جدید هات میل تان منتقل کنید.

ج: استفاده از کلاینت های ایمیل بر روی کامپیوتر
این یکی از راه های بسیار راحت و مورد پسند همگان برای تهیه نسخه های پشتیبان، استفاده از ایمیل کلاینت ها است که تنها چند دقیقه وقت شما را برای راه اندازی می گیرد. علاوه بر این می توانید از این کلاینت ها به عنوان برنامه مدیریت ایمیل تان هم استفاده کرده و امنیت ایمیل تان را افزایش دهید. جیمیل به شما اجازه می دهد که با تمامی برنامه های مشهور مدیریت ایمیل از قبیل اپل میل، اوت لوک و تاندربرد به ایمیل های تان دسترسی داشته باشید. به دلیل امنیت، راحتی کاربرد، رایگان بودن و وجود نسخه هایی برای انواع سیستم های عامل، در این دوره تاکید ما بر تاندربرد شرکت موزیلا است.

دانلود تاندربرد
ابتدا در بخش تنظیمات جیمیل (Settings یا Mail Settings) به تب Forwarding and POP/IMAP رفته و در بخش اول POP را برای همه ایمیل ها فعال کنید (Enable POP for all mail).
بخش دوم (When messages are accessed with POP) را هم به گونه ای تنظیم کنید که جیمیل نسخه ای از ایمیل ها را بر روی سرور خودش نگه داری کند (keep Gmail’s copy in the Inbox).
حال باید برنامه مدیریت پست الکترونیک (mail client) مورد نظر را بر روی سیستم تان فعال کنید. گوگل راهنمای گام به گامی برای این کار تهیه کرده است. در درس مجزایی هم به توضیح کامل کار با تاندربرد پرداختیم. برنامه تاندربرد معمولا تنها با دریافت نام کاربری و رمزعبور جیمیل، به صورت خودکار تنظیمات را انجام می دهد و کار خاصی ندارد. در قسمت incoming server این اطلاعات را وارد کنید: pop.googlemail.com, port:995.
حال هرگاه که برنامه تاندربرد را باز کنید، تمامی ایمیل های جدید دانلود شده و به پوشه انتخابی منتقل می گردند. شما همچنین می توانید نسخه ای از ایمیل های تان را در جای امن دیگری بر روی کامپیوتر نگه داری کنید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر از ایمیل کلاینت ها تنها برای بک آپ گیری استفاده می کنید و مدیریت ایمیل تان را از طریق سایت آن انجام می دهید، هر چند وقت یک بار برنامه را اجرا کنید تا نسخه جدیدی از ایمیل ها دانلود شود. ضمنا فراموش نکنید که این روش فقط یک نسخه از ایمیل های دریافتی شما را نگه می دارد و شامل ایمیل های ارسالی تان نمی شود، بنابراین یک پشتیبان کامل محسوب نمی شود.
البته راه های متفاوت و مختلف دیگری هم برای پشتیبان گیری در دسترس است. برای مثال می توانید کاری کنید که تمام ایمیل های شما به یک اکانت جیمیل دیگر فوروارد بشوند. در این حالت، یک جیمیل دوم برای پشتیبان گیری از ایمیل های اصلی تان دارید.


درگاه خرید کارت شارژ وبلاگ

خرید کارت شارژ - هاست رايگان
نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:Gmail keeper بک آپ گرفتن میل دانلود ایمیل, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , ciscocomputer.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com